Cele mai penibile trei piese românești vechi, cu versuri și mai penibile

Deși toamna a început să-ți facă simțită prezența, mă voi focusa pe piesele verii, și anume pe muzica românească îndrăzneață, ce a avut un început timid prin 1998, pentru ca până în 2000 să depășească orice limită și apoi să se calmeze în primii ani ai deceniului trecut.

Acum 15 ani însă, la radio urlau piesele astea, iar teatrele de vară de pe litoral se umpleau-ochi pentru ca hoardele de turiști să-și vadă artiștii favoriți făcând cel mai nesimțit playback, care era extrem de cool pe vremea aia.

Dacă intri să cauți melodiile de mai jos, ajungi inevitabil să te întrebi „Chiar s-a ascultat așa ceva în România?”. Da, chiar s-a ascultat. Masiv. Versuri porcoase pe față, versuri porcoase mascate, aluzii sexuale, copilării, mimarea naivității, toate experimentele astea, unele de foarte mare succes, fac parte dintr-o etapă a muzicii românești pe care n-ai cum s-o ignori, fie că ai trăit-o sau nu. Dacă nu știi despre ce este vorba, iată cum se distrau tinerii acum 15 ani. E aproape anul 2000.

1999 – ANDRE

Cine nu le cunoaște pe celebrele fete… talentate, care au dat startul valului de ținute kitchoase și codițe împletite? Ei bine, hitul lor „Liberă la mare” a rupt orice normă. Melodia asta a declanșat avalanșa estivală care a urmat.

Versuri: „Sutienul mi-e prea mic, dar asta nu mă deranjează.”

Concluzii: Probabil prima piesă mainstream din istoria muzicii românești cu versuri atât de îndrăznețe. Bonus minore de 14-15 ani cu atitudine. Per total, un produs de megasucces.

1999 – VALAHIA

Tot din categoria celebrului val artistic fac parte și cei trei băieți. Și aici vorbim despre melodia „La mare, la soare”. Despre ce e vorba?

Versuri: „Puștoaico, ești mișto, aș vrea să fii a mea, chiar dacă nu vei vrea, eu te voi dezbrăca.”

Concluzii: Băieți perverși, o aluzie la viol, un Costi Ioniță în mare formă și-un Trăistariu care nici el nu crede ce le zice fetelor.

 

Deși toamna a început să-ți facă simțită prezența, mă voi focusa pe piesele verii, și anume pe muzica românească îndrăzneață, ce a avut un început timid prin 1998, pentru ca până în 2000 să depășească orice limită și apoi să se calmeze în primii ani ai deceniului trecut.

Acum 15 ani însă, la radio urlau piesele astea, iar teatrele de vară de pe litoral se umpleau-ochi pentru ca hoardele de turiști să-și vadă artiștii favoriți făcând cel mai nesimțit playback, care era extrem de cool pe vremea aia.

Dacă intri să cauți melodiile de mai jos, ajungi inevitabil să te întrebi „Chiar s-a ascultat așa ceva în România?”. Da, chiar s-a ascultat. Masiv. Versuri porcoase pe față, versuri porcoase mascate, aluzii sexuale, copilării, mimarea naivității, toate experimentele astea, unele de foarte mare succes, fac parte dintr-o etapă a muzicii românești pe care n-ai cum s-o ignori, fie că ai trăit-o sau nu. Dacă nu știi despre ce este vorba, iată cum se distrau tinerii acum 15 ani. E aproape anul 2000.

1999 – ANDRE

Cine nu le cunoaște pe celebrele fete… talentate, care au dat startul valului de ținute kitchoase și codițe împletite? Ei bine, hitul lor „Liberă la mare” a rupt orice normă. Melodia asta a declanșat avalanșa estivală care a urmat.

Versuri: „Sutienul mi-e prea mic, dar asta nu mă deranjează.”

Concluzii: Probabil prima piesă mainstream din istoria muzicii românești cu versuri atât de îndrăznețe. Bonus minore de 14-15 ani cu atitudine. Per total, un produs de megasucces.

 

1999 – VALAHIA

Tot din categoria celebrului val artistic fac parte și cei trei băieți. Și aici vorbim despre melodia „La mare, la soare”. Despre ce e vorba?

Versuri: „Puștoaico, ești mișto, aș vrea să fii a mea, chiar dacă nu vei vrea, eu te voi dezbrăca.”

Concluzii: Băieți perverși, o aluzie la viol, un Costi Ioniță în mare formă și-un Trăistariu care nici el nu crede ce le zice fetelor.

 

2000 – ASIA

Aici, deja vorbim despre lucruri… avansate. Melodia „O iubire de-o vară”, căci despre ea este vorba, a fost un adevărat fenomen în rândul puștoaicelor rebele ale vremii.

Versuri: „Mama spune, nu fă plajă goală, nu bea gin, bea apă minerală!”
Concluzii: Deși cu versuri penibiluțe și greșeala gramaticală de mai sus, melodia asta a fost poate printre cele mai pe soundul dance european de la acea dată dintre toate piesele de acest tip.